Nejčastější otázky
Obecné:
1) Jak se mám registrovat?
V pravém horním rohu obrazovky klikněte na ikonu visacího zámku "Přihlášení". Načte se Vám nová stránka, zde vyberte možnost "Registrace" a klikněte na tlačítko "Ještě nemám účet". Po vyplnění formuláře a jeho odeslání Vám do e-mailové schránky přijde potvrzovací e-mail. Po jeho ověření registrace nabývá platnosti.
2) Musím být registrovaný?
Registrace není vyžadována pro nákup ani prodej. Ovšem registrace přináší řadu výhod, prodejci i kupující dávají jednoznačně přednost registrovaným uživatelům.
3) Lze se propojit Váš účet s Facebookem či jinou sociální sítí?
Tato funkce se v dohledné době plánuje implementovat, o jejím zavedení budete informováni.
4) Zapomněl jsem přihlašovací údaje/heslo.
Přes ikonu zámku "Přihlášení" se dostanete na přihlašovací stránku, v sekci přihlášení vyberte možnost "Zapomněl(a) jste heslo?". Zadejte Vaši e-mailovou adresu a vzápětí čekejte e-mail s přihlašovacími údaji. Zadávaný e-mail musí být totožný s e-mailem, na který máte registraci provedenou. Pokud do hodiny e-mail neobdržíte, kontaktujte prosím administrátory.
5) Jak dlouho budou inzeráty na serverech zobrazovány?
Délka zobrazení inzerátu se liší podle úrovně členství na Vašem účtu. Pro neregistrované uživatele je časové omezení 3 měsíce, pro registrované a vyšší úrovně členství je poskytována možnost až neomezené délky zobrazení inzerátu.
6) Na stránkách je chyba, něco se nezobrazuje, nebo nefunguje jak má, co s tím?
Pokud jste si jisti, že chyba je na straně serveru, kontaktujte nás prostřednictvím kontaktního formuláře. Podrobně popište problém a jeho umístění.
7) Na serveru inzeruje podvodník, nebo nedůvěryhodná osoba, co mám dělat?
Pokud máte podezření, že našeho serveru využívá osoba jednající protiprávně, nebo porušuje provozní podmínky, neprodleně náš kontaktujte. Pokusíme se situaci vyřešit. Podvody a porušování zákonů netolerujeme, v případě takového jednání dotyčného uživatele natrvalo zablokujeme a budeme spolupracovat s příslušnými orgány. Vaše podezření můžete oznámit nejlépe emailem na info@modanet.cz.
8) Byl jsem při koupi přes inzerát podveden, jak mám postupovat?
Náš server pouze zprostředkovává komunikaci mezi prodávajícím a kupujícím. Je nutné, abyste potřebné kroky provedli Vy sami. Je třeba podat ihned trestní oznámení. Lze je podat písemně i ústně na každém oddělení Policie ČR. Doporučujeme doložit veškerou komunikaci s osobou, která Vás podvedla. Pokud jste spolu komunikovali mimo náš server, přes sociální sítě nebo osobní e-mail, tak tyto informace doložte také.
Budeme rádi, pokud nás na toto jednání upozorníte, abychom mohli podniknout potřebné kroky, které by další trestné činnosti zabránili.
9) Nepřišel mi ověřovací e-mail po registraci, co mám dělat?
Ověřovací e-mail v běžném provozu by měl dorazit do jedné minuty. Pokud bude server vytížený, i tak by to nemělo přesáhnout 10 minut. Je pravděpodobné, že některé webové prohlížeče nebo poštovní klienti vyhodnotí potvrzovací e-mail jako SPAM, zkontrolujte si prosím nevyžádanou poštu. Pokud ani tam potvrzovací e-mail nenajdete, konktaktuje nás z emailu, který jste uváděli při registraci a situaci v nejbližší době napravíme.
Chci nakupovat::
1) Musím být registrovaný, když chci nakupovat?
Registrace není zapotřebí, přesto ji doporučujeme. Přináší spoustu výhod a budete na prodejce působit spolehlivěji. Je ovšem možné využít přihlášení bez registrace, kdy na Vámi uvedený e-mail odešleme univerzální odkaz na přihlášení. Přes tento odkaz se dostanete do Vašeho dočasného účtu. E-mail s odkazem je třeba si uschovat pro opětovné přihlášení. V případě smazání nebude možné účet znovu použít. Účet bude zrušen po uskutečnění nákupu.
2) Je nakupování ve Vašem bazaru bezpečné?
Nákup přes internet přináší vždy jistá rizika. Ta můžete zmírnit, pokud budete kupovat zboží od námi ověřených prodejců, uživatelů placených účtů, případně od prodejců, kteří mají pozitivní ohlasy. Doporučujeme neposílat platbu na účet předem, zvláště jednorázovým prodejcům. Protiprávně jednající uživatelé budou po prošetření zablokováni.
3) Jak poznat podezřelý inzerát?
Platí obecné jevy, které by Vám měly dát varovný signál.
- inzerát je psán lámanou češtinou (obvykle přeložený překladači) nebo nedává smysl
- cena zboží je přehnaně nízká (cenu si můžete ověřit na různých srovnávacích serverech)
- přiložený obrázek nesouhlasí s nabízeným zboží (neaktuální fotky, fotky nezobrazující originální zboží, reklamní fotky stažené od výrobce)
- je možné osobní předání, které prodávající následně odmítne
- pokud uvedený telefon není v provozu, číslo neexistuje apod.
4) Jak získat kontakt z inzerátu, který už je smazaný?
Kontaktujte nás přes e-mail info@modanet.cz. Je třeba do něj zapsat co nejvíce údajů, které nám pomohou inzerát identifikovat. Vaše jméno a přezdívka, jméno prodávajícího/kupujícího, číslo objednávky, e-mail apod. Je třeba vzít na vědomí, že se smazané inzeráty archivují pouze určitý čas a pak jsou následně natrvalo vymazány z databáze.
5) Jak mám kontaktovat majitele nabízeného zboží?
Na našem serveru máme možnost komunikace s ostatními uživateli formou dotazů. Dotaz můžete poslat přímo z karty produktu nebo přímo z košíku.
6) Jak vyhledávat více velikostí zároveň?
Pro vyhledávání slouží filtr, který najdete v horní části nad nabízeným zbožím. Tam máte možnost filtrovat Vámi požadované zboží podle stavu, výrobce, velikosti, barev. Po nastavení filtrů klikněte na zelené tlačítko s lupou. Filtry zrušíte červeným tlačítkem s křížkem "Zrušit filtry".
Chci prodávat:
1) Jak zadat/editovat/smazat inzerát?
Všechny činnosti provádíte přes administrační menu Vašeho účtu (i dočasného). Přehledné a intuitivní menu Vás provede zadáváním v několika prostých krocích. Následná úprava inzerátu i jeho smazání se provádí opět přes administrační menu, které najdete po přihlášení pod ikonkou se zámkem.
2) Za jak dlouho se můj inzerát zobrazí na stránkách?
K vystavení by mělo dojít okamžitě, ovšem pokud je server zaneprázdněn, může dojít ke zpoždění v rámci několika minut. Pokud se inzerát nezobrazuje vůbec, kontaktujte nás. Vaše vložené inzeráty si můžete zkontrolovat v sekci "Moje inzeráty" administračního menu.
3) Jaké zboží mohu prodávat?
Je možné prodávat použité i nové zboží různého charakteru. Zboží nesmí být v rozporu s provozními podmínkami nebo uvedené zboží porušuje pravidla pro inzerci. V případě nejasností nás kontaktujte přes e-mail info@modanet.cz.
4) Jak ocenit zboží?
Můžete využít služeb srovnávačů volně přístupných na internetu.
5) Kolik věcí mohu prodávat?
Množství inzerátů se odvíjí podle stupně členství, které využíváte. Aktuálně je provoz zcela zdarma a neomezeně.
6) Mohu zadávat inzeráty, aniž bych platil?
Ano, inzeráty můžete zadávat i bez placení zdarma.
7) Mohu v inzerátu používat HTML tagy?
Ne, používání HTML tagů ani skriptů není v inzerátu ani jejich hlavičce povoleno. Pokud budete HTML kód používat, porušujete tím provozní podmínky a může dojít k sankcím proti Vaší osobě.
8) Jak si mohu zvýraznit inzerát
Zvýraznění inzerátů je placená funkce. Neregistrovaní a zdarma registrovaní si mohou tuto službu zaplatit. Prémiové účty mají zvýraznění již aktivní podle služby, kterou využívají.
9) Nedaří se mi vložit do inzerátu foto.
Pravděpodobně používáte nepovolené formáty.
Povolené formáty pro fotky jsou*.jpg, *.tif, *.png, maximální velikost jedné fotky je omezena na 2 MB.
Pokud splňujete výše popsané formáty i velikosti a přesto se Vám nedaří přílohu vložit, kontaktujte nás.
10) Můj inzerát byl smazán a já nevím proč?
Pravděpodobně došlo k porušení provozních podmínek, fotografie neodpovídala nabízenému zboží nebo jsme z jiného důvodu shledali Váš inzerát jako nepravdivý.
Pokud se domníváte, že došlo k omylu, kontaktujte nás přes e-mail info@modanet.cz.
11) Na jaké servery jsou inzeráty ukládány?
Využíváme služeb firmy Superhosting.cz včetně jejich datových úložišť.